Skladby
Klávesové skladby
Největší podíl ve skladatelově odkazu mají skladby pro klávesové nástroje, především
- Fugy
- Fuga h-moll (Fuge h-moll), BWV 951 a 951a
- Fantazie
- Fantazie c-moll (Fantasie c-moll), BWV 1121
- Chromatická fantazie a fuga (Chromatische Fantasie und Fuge), BWV 903
- Preludia
- Preludium c-moll (Präludium c-moll), BWV 999
- Preludium a fuga (Präludium und Fuge), BWV 552
- Preludium, fuga a Allegro (Präludium, Fuge und Allegro), BWV 998
- Tokáty
- Tokáta a fuga d-moll (Toccata und fuge d-moll), BWV 565 (nejznámější a nejpopulárnější varhanní skladba všech dob)
- Tokáta g-moll (Toccata g-moll), BWV 915
- Chorální skladby (je jich kolem 260)
- Při řekách babylónských (An Wasserflüssen Babylon), BWV 653
- Otče náš v nebeské říši (Vater unser im Himmelreich), BWV 682 a 683
- Kristus vstal z mrtvých (Christ ist erstanden), BWV 627
- Chorální předehry
- Chorální předehra G-dur (Choral Vorspiel G-dur), BWV 95
- Pasacaglie
- Passacaglia a fuga v c-moll, BWV 582
Jiná duchovní hudba
Rozsáhlou částí skladatelovy tvorby jsou též další duchovní skladby, např.
- Mše
- Mše G-dur (Messe G-dur / Kyrie-Gloria Messe), BWV 24
- Mše h-moll (Messe h-moll), BWV 232
- Mše F-dur (Messe F-dur), BWV 233
- Oratoria, moteta a kantáty, kterých napsal přes 200 (včetně světských)
- Oratorium Nanebevstoupení „Lobet Gott in seinen Reichen“ (Himmelfahrts-Oratorium), BWV 11
- Matoušovy pašije (Matthäus-Passion), BWV 244
- Janovy pašije (Johannes-Passion), BWV 245
- Markovy pašije (Markus-Passion), BWV 247
- Vánoční oratorium (Weihnachts-Oratorium), BWV 248
- Velikonoční oratorium (Oster-Oratorium), BWV 249, a další díla tohoto typu, např. Magnificat, BWV 243
Koncertní a orchestrální skladby
Dalšími hudebními útvary, které měly své důležité místo v Bachově tvorbě, jsou koncertní a koncertantní skladby, např.:
- Braniborské koncerty č. 1–6 (Brandenburgische Konzerte Nr. 1-6), BWV 1046-1051
- Koncert pro cembalo a-moll (Cembalokonzert a-moll), BWV 1065
- Ouvertury (Suity pro orchestr)
- Varhanní koncerty
- Varhanní koncert G-dur (Orgelkonzerte G-dur), BWV 592
- Varhanní koncert C-dur na téma Antonia Vivaldiho „Velký Mogul“, BWV 594
- Cembalové (klavírní) koncerty
- Italský koncert (Italienisches Konzert), BWV 971
Suity a sonáty
Nejznámější z nich jsou
- Anglické suity 1-6 (Englische Suite Nr. 1-6), BWV 806-811
- Francouzské suity (Französische Suite Nr. 1-6), BWV 812-817
- Sinfonia, BWV 1046 a 1071
- Violoncellové suity
- Suity pro cello (Cellosuiten Nr. 1-6), BWV 1007-1012
- Triové sonáty
- Sonáta pro dvě flétny a continuo (Sonate für Zwei Flauti traversi und Basso continuo), BWV 1039
- Varhanní sonáty
- Varhanní sonáty č.1-6 (Orgelsonaten Nr. 1-6), BWV 525-530
- Houslové sonáty
- Sonáty a partity pro housle (Sonaten und Partiten für Violin Solo)
- Sonáty pro flétnu
- Sonáty pro violu da gamba a cembalo, BWV 1027-1029
Skladby pro sólové nástroje
Ze skladeb pro sólové nástroje (s výjimkou varhan) jsou nejznámější klavírní skladby, z nichž nejvýznačnějšími jsou komplety Dobře temperovaný klavír 1 a 2 (Wohltemperiertes Klavier Nr. 1 und 2). Sem lze také zařadit i již zmíněné varhanní skladby nebo cellové a houslové suity.
Polyfonní cykly
Vrcholem kontrapunktického umění jsou polyfonní cykly (bez nástrojové specifikace):
- Umění fugy (Die Kunst der Fuge), BWV 1080; jedno z nejvýznamnějších děl hudební historie jak po stránce obsahové, tak formální
- Hudební obětina (Musikalisches Opfer), BWV 1079
Ostatní tvorba
V menším, nikoli však zanedbatelném počtu najdeme ve skladatelově tvorbě také